Enllaç Àlbum Estadi Marcel MichelinASM Clermont Auvergne Rugby
Des de la seva construcció el 1911, l'estadi Marcel Michelin ha seguit l'evolució del rugbi. L'ASM ha finançat durant els últims 10 anys una inversió de gairebé 30 milions d'euros per transformar aquesta seu esportiva en un lloc real de la vida quotidiana, on hi ha múltiples oportunitats per organitzar seminaris i altres reunions. S'ofereix, a més d'un restaurant panoràmic, "L'En-But"
Visió de l'estadi del Clermont des de les finestres del restaurant panoràmic "L’En-But"
Nadal en L'En-But
...i de nit
i des del restaurant veient el partit
Dels colors, groc i blau del Clermont, destaca el groc, sent coneguts com els Yellow Army i també com els Jeune et Bleu
- 1911: construcció d'un camp esportiu de Marcel Michelin.
- 1968: construcció del Grand Tribune.
- 1999: construcció de la Tribuna d'Auvergne (substituint la tribuna "popular").
- 2002: realització del camp de formació.
- 2006: construcció de 10 llotges a la part superior de la plataforma presidencial; construcció de la tribuna Phliponeau amb 1.950 places, instal·lacions esportives i mèdiques i l'allotjament de la guarderia.
- 2007: construcció de l'espai Edouard compost per espais receptius modulars i oficines administratives. Nomenament de la plataforma presidencial a "Tribune Volvic".
- 2008: construcció del pati amb un aparcament subterrani de 110 places i locals comercials.
- 2009: creació d'entrades nord i sud amb cadascuna de les seves entrades.
- 2011: tancament dels 4 angles, composts per espais receptius, seients i pantalles gegants; millora de plataformes de televisió; creació de 4 nous allotjaments en Volvic Tribune; extensió de la botiga ASM; nomenant el "Turn Credit Agricole Centre France".
- 2015: inauguració del nou Centre de Formació i Millora i la Tribuna Baixa Phliponeau.
- 2016: inici del desenvolupament del stand Phliponeau Basse i l'espai escenogràfic ASM Experience.
Nomenament de la Tribuna de Limagrain
A la porta de l'Estadi de l'ASM Clermont, la melé com unió als anys de passió per mantenir-se al més alt nivell sota la mateixa samarreta.
"90 ans de passions de transmissions, de idées, de larmes, de l'ombre du vestiaire a la lumiere du terrain, de rebonos en passes, pour rester au plus haut niveau.
Unis sous le meme maillot"
Capacitat: 19.022 espectadors. 15.653 places a la tribuna: 40 places reservades per a persones amb mobilitat reduïda + 40 per als seus acompanyants. 3.369 dret sobre el camp. 1.527 seients VIP.
Marcel Michelin 1886-1945.
Marcel Michelin és el fundador i primer president el 1911 de l'Associació d'Esports Michelin (futur Montferrand). En la resistència durant la Segona Guerra Mundial, va morir en la deportació a Buchenwald el 21 de gener de 1945. Avui, el parc esportiu porta el seu nom.
Transformació. De l'artista José A. Merino López, es va inaugurar el 22 de novembre de 2015. per Énric de Cromières, president d'ASM Clermont Auvergne. En presència de Jean-Yves Gouttebel, president del Consell Departamental de Puy-de-Dôme, Olivier Bianchi, president de Clermont Communauté, alcalde de la ciutat de Clermont Ferrand. Aquest treball està finançat per la Fundació M. Michelin.
Una de les entrades a l'estadi del Clermont amb la botiga en primer pla
Enllaç Àlbum Estadi Marcel Michelin. ASM Clermont Auvergne Rugby